Claudia Vork avatar

Claudia Vork

Adviseur horeca

Ben jij een chef of heb je een horecaonderneming?

en wil je met het nieuwe menu mee met de wensen van de gasten?

Het is weer tijd om een nieuw menu te maken. Het mag wel weer vernieuwend zijn, mooie klassiekers en veel variatie. Mensen blij maken met het eten dat je serveert, dat is waar je het voor doet.

Ondertussen krijg je steeds vaker vragen van de gasten over de ingrediënten die je gebruikt; of een gerecht glutenvrij is en of er ook een vegetarische optie is. Men vraagt zich af wat jullie aan duurzaamheid doen en waar de producten precies vandaan komen.

Wil je graag mee met de wensen, zonder je eigen stijl te verliezen? Dat kan.

Waarom je mij eens een kijkje in de keuken moet laten nemen? Ik ben receptontwikkelaar en richt mij op seizoensgroente, lokale productie en veel kleur op het bord. Daarnaast zul je mij niet snel iets zien weggooien, je kunt er nog zó veel mee. Door mijn opleiding Voeding en Dietetiek weet ik alles van de juiste menusamenstellingen, voedselintoleranties en de aanpassingen die gedaan kunnen worden zodat iedereen van je gerechten kan genieten. In Singapore heb ik geholpen een horecaonderneming op te zetten. Op een aantal vierkante meter toch alles kunnen uitvoeren waar je voor staat, dat is geweldig.

Ik kom ontzettend graag in de horeca, of dat nu voor werk is of privé. Met mijn onderneming heb ik een missie ingezet: gezonder, duurzamer en voedzamer eten op tafel zetten en daar met heel veel plezier van genieten. Ik ga mij niet beperking tot de thuissituatie en zie die omslag graag ook overal in de horeca terug. Hij is al gaande; ik word daar ontzettend enthousiast van. Ga je mee?

Want hoe mooi is het dan dat je – terwijl je goed voor de gasten zorgt – ook nog eens goed voor de aarde zorgt?

Check hieronder mijn speerpunten en laat me weten als wij een match zijn!

Een duurzamer menu

keuze materialen, herkomst producten, besparen

Duurzaam is zo’n ongelofelijk ruim begrip en je komt er niet meer onderuit tegenwoordig. Wil je graag weten of jouw zaak op duurzaamheid beter kan scoren? Laat het me checken. We nemen alles onder de loep: van inkoop (lokaties, producenten) tot materiaalgebruik (plastic, herbruikbaar) en mogelijkheden om te besparen (energie, kookmethodes en het hele product gebruiken). De creativiteit die dit alles bij je aanwakkert, zal terug te proeven zijn in je menu. Je gasten gaan de extra aandacht voor het complete verhaal merken.

Plantbased gerechten

groente, peulvruchten, bonen, noten in hoofdrol

De gasten willen vaker een vegetarische optie. Uiteraard is de tijd van de salade met geitenkaas of groentelasagne allang voorbij. Maar wat is lekker, wat is volwaardig en hoe kun je klassiekers een plantbased twist geven? Communiceer je dit ook op het menu en site? Fijn voor (grote) groepen om te weten dat er voor iedereen wat te kiezen is. Dit geldt overigens ook voor bijvoorbeeld glutenvrij en lactosevrij. Je hoeft je niet zo te profileren, maar van opties worden de gasten altijd blij. Hoe je dat kunt doen zonder je eigen stijl te verliezen, laat ik je met liefde zien.

Gezonde(re) smaken

Lichter, gevarieerd, voedingskundige informatie

Niet compleet in foodcoma, maar nog plek hebben voor een koffietje, dessert of zelfs nog een drankje aan de bar achteraf. Wordt er in het menu rekening gehouden met de rijkheid van de gerechten en producten die een (te) vol gevoel geven? Fijn voor de gasten om met een voldaan gevoel weg te gaan in plaats van dat ze ‘geen pap meer kunnen zeggen’. Je legt de gasten graag in de watten en dat kan met een aantal kleine aanpassingen nog steeds. Vooral ook fijn voor mensen die (voor werk) veel tijd in de horeca doorbrengen. Ik help je graag om eens door een andere bril te kijken en te zien wat het oplevert.

custom-icon
Sta jij er net zo in als ik?

Wat ik belangrijk vind in de horeca? Dat alles klopt. Dat overal over na is gedacht; van begin tot einde. En dat de ervaring voor iedereen prettig is en er dus 'Vork ieder wat wils' is.